Sinds onze beginjaren, ruim veertig jaar geleden, doen we heel veel telemarketing voor financiële dienstverlening in het b2b-segment. We betekenen veel voor de verzekeringssector (zie de informatie over telemarketing voor verzekeringen), maar ook andere financiële dienstverleners helpen we aan goede leads. We geloven in een degelijke aanpak. We zijn dan ook Wft-gecertificeerd en zetten op dit soort projecten zeer ervaren mensen in.

Wat verstaan we onder financiële dienstverlening?

Bij het begrip ‘financiële dienstverlening’ denken we primair aan telemarketing voor banken en verzekeringsbedrijven. Daarnaast bedienen we een grote groep van consultancybedrijven die op een andere manier aan het financiële rendement van de onderneming of organisatie bijdragen:

  • adviesbureaus op het gebied van rendementsverbetering;
  • accountantskantoren;
  • gespecialiseerde advocatenkantoren (belastingrecht);
  • vendor lease bedrijven;
  • detacheerders van financieel specialisten.

Als consultant op financieel gebied zult u nieuwe opdrachtgevers vooral uit uw eigen netwerk en door recommandatie krijgen. De beste manier om nieuwe klanten binnen te krijgen, maar moeilijk te beïnvloeden. Als u de wens hebt om uw groei te versnellen is uitstekend werk verrichten alleen niet voldoende. Extra acquisitie-inspanningen zijn dan noodzakelijk. En daar kunnen wij u, vanuit onze ruime ervaring, goed bij helpen.

Onze mensen weten hoe je het ondernemingsrendement verbetert

In iedere onderneming is het financieel beheer cruciaal. Naarmate een onderneming groter is telt dat argument steeds zwaarder; ieder procent rendementsverbetering is dan immers een significant bedrag. Om die boodschap over te brengen redt je het niet met werkstudenten of herintredende huisvrouwen. Wij zetten op dit soort projecten dan ook altijd zware krachten in: oud-ondernemers of mensen met veel financiële kennis. Zij weten hoe je het rendement van een onderneming verbetert.

Daar komt bij dat juist bij grote, professioneel geleide ondernemingen het beeld bestaat dat de huidige aanpak de beste is. Het is dan van groot belang dat de gesprekspartner die uw boodschap overbrengt stevig in zijn schoenen staat. Onze mensen brengen uw oplossing in een volwassen dialoog op een professionele wijze onder de aandacht. En door komt geen script aan te pas!

De juiste contactpersoon

Hoe groter de organisatie, des te moeilijker het is om de juiste contactpersoon te vinden. Bovendien zijn in veel bedrijven uiteindelijke beslissingen het gezamenlijke besluit van een team; de DMU (decision making unit). Om uw afspraak tot een succes te maken is het van belang dat u een afspraak krijgt met een lid van die DMU. Door onze jarenlange ervaring met telemarketing voor financiële dienstverlening en de senioriteit van onze mensen weten we door te dringen tot de juiste man of vrouw, vaak een CFO, financieel directeur of controller (afhankelijk van uw doel).

Een degelijke aanpak is noodzakelijk

Door veranderingen in overheidsbeleid (nieuwe regelgeving, nieuwe afrekenmodellen), veranderingen in de economie en de opkomst van nieuwe technologieën moet de financiële sector telkens haar manier van denken en haar businessmodellen aanscherpen. Overheid en maatschappij zijn de laatste jaren ook kritischer geworden ten opzichte van de financiële sector. Dat vraagt ook bij de commerciële benadering om een gedegen, betrouwbare werkwijze.

Door de combinatie van senioriteit en vakkennis weten onze mensen snel het vertrouwen te winnen bij uw potentiële opdrachtgevers. Al zijn we dan een telemarketingbureau, wij zorgen dat ons gesprek niet als ‘telemarketing’ ervaren wordt, maar als een zakelijk gesprek over nieuwe mogelijkheden. En vanzelfsprekend voeren wij het gesprek uit uw naam.

De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft de afgelopen jaren het toezicht op de financiële sector verscherpt. Bij het aanbieden van veel financiële diensten is het tegenwoordig verplicht om te werken met een bureau dat Wft-gecertificeerd is. We kunnen u geruststellen: ons bureau is dat.

De beste training van uw eigen mensen

Met ruim 40 jaar ervaring met telemarketing voor grote en kleine bedrijven in de financiële dienstverlening weten we wat commercieel werkt en niet werkt. Die kennis kunnen we ook op uw eigen medewerkers overbrengen. Met regelmaat trainen we groepen accountmanagers om succesvoller te worden bij – met name – het vinden van new business. Bij iedere stap in het commerciële traject.

We geloven daarbij niet zo in cursussen waarbij we in korte tijd salesprofessionals volproppen met nieuwe kennis. Het is dan altijd maar weer afwachten wat daarvan uiteindelijk blijft hangen en in de dagelijkse praktijk wordt toegepast.

Onze aanpak is dat we voor ieder bedrijf een op maat gemaakte training ontwikkelen, waarbij we uw commerciële mensen op de werkvloer trainen en het geleerde ook meteen samen in de praktijk brengen. Daarbij kijken we ook samen naar doelgroepen en een onderscheidende propositie. Het resultaat is dat u als opdrachtgever vanaf dag één profiteert van de opgedane kennis. Ook blijken salesprofessionals de nieuwe kennis en vaardigheden zich zo sneller eigen te maken en te behouden.

Laten we de mogelijkheden eens verkennen

Best een hele stap, het uitbesteden van een deel van uw sales. Het gaat uiteindelijk om de representatie van uw bedrijf. Laten we gewoon eens met elkaar praten; no strings attached. We kijken samen waar uw uitdagingen en kansen liggen, wij vertellen over de mogelijkheden die onze vele jaren ervaring in deze branche bieden. Dat wordt in ieder geval een interessant en leerzaam gesprek.

ALS MENSEN JE AARDIG VINDEN GAAN ZE NAAR JE LUISTEREN MAAR ALS ZE JE VERTROUWEN GAAN ZE MET JE IN BUSINESS

-Zig Ziglar-

Tom Tielrooij | Floorcoach & Sr. Business Developer

Voorbeelden

Hieronder drie voorbeelden van telemarketingcampagnes die we binnen de financiële dienstverlening hebben uitgevoerd. Omdat we altijd discreet uit naam van onze opdrachtgever werken, vermelden we die namen hier niet. In een persoonlijk gesprek kunnen we meer vertellen.

Minder bankkosten voor grote organisaties

Opdrachtgever

Nederlandse vestiging van een internationaal consultancybedrijf.

Doelgroep

CFO’s en controllers van organisaties met meer dan € 100 mln omzet.

Uitdaging

Opdrachtgever is bekwaam in het verlagen van de totale bankkosten van grote organisaties. Uitdaging is dat de doelgroep ervan overtuigd is dat ze zelf al een goede deal hebben met hun bank en andere financiële dienstverleners. Bovendien willen ze de relatie met hun bank niet verstoren.

Resultaat

Onze mensen maken al meer dan vier jaar succesvol afspraken met de financiële top van toonaangevende Nederlandse bedrijven voor opdrachtgever. Daarbij weten ze met goede argumenten het bestaande beeld bij de doelgroep te weerleggen en zo een opening tot een gesprek te creëren.

Detachering van CFO’s

Opdrachtgever

Detacheerder van parttime CFO’s

Doelgroep

MKB met omzet € 3 – € 50 mln

Uitdaging

Onze opdrachtgever detacheert parttime CFO’s, die bedrijven helpen op financieel gebied professioneler te opereren. Binnen de doelgroep is er meestal een eenkoppige directie, op financieel gebied ondersteund door een (externe) boekhouder of accountant. Men denkt dat het bedrijf te klein is voor een volwaardige CFO en de behoefte is er ook vaak niet.

Resultaat

Onze mensen overtuigen de directeuren van deze MKB-bedrijven ervan dat de aanstelling van een parttime CFO bijdraagt aan de ontwikkeling en groei van het bedrijf. We leggen het accent op de kansen voor de ontwikkeling van het bedrijf en overwinnen zo het beeld dat dit een te hoge kostenpost is. Opdrachtgever komt zo in gesprek met veel ondernemers die hier eerder nooit voor open gestaan zouden hebben.

Besparing op inkoopkosten

Opdrachtgever

Beneluxvestiging van internationaal adviesbureau.

Doelgroep

Organisaties met meer dan € 200 mln inkoop.

Uitdaging

Opdrachtgever controleert structureel bij bedrijven of er op inkoop te veel betaald is, bijvoorbeeld door onjuiste facturatie. De uitdaging is dat men op de afdeling inkoop denkt alles perfect onder controle te hebben en dus helemaal niet openstaat voor zulke externe ‘bemoeizucht’.

Resultaat

Wij kozen ervoor om binnen organisaties die functionarissen te benaderen die aan een dergelijke besparing het meeste waarde hechten: de CFO, financieel directeur of financial controller. Niet alleen maakten we daar veel afspraken mee, maar die afspraken converteerden ook vaak naar een opdracht. Door een andere dan de gebruikelijke contactpersoon te benaderen groeide het bedrijf van opdrachtgever een stuk sneller.

DE EERSTE STAP NAAR NEW BUSINESS…

Is een gesprek. Online of op locatie. U vertelt over wat u wilt bereiken, uw doelgroepen, uw prachtige product en / of dienst. Wij leggen er onze meer dan 45 jarige ervaring tegenaan en bespreken een strategie. B2B Telemarketing als onderdeel van leadgeneratie biedt immers ongekende mogelijkheden. Laten we het samen ontdekken!

Meer weten? Neem contact op met Margot 070-3134444.

Onze diensten Wat kunnen we voor u doen?

B2B Telemarketing

Lead- & Demand Generation

Social Selling

International Business Development

Training & Coaching